עוגת שכבות משמש

עוגת שכבות משמש וקרם מסקרפונה. שכבות של טורט וניל במלית משמשים מבושלים וקרם מסקרפונה. צילום ומתכון שני סנדרס
שכבות של טורט וניל במילוי משמש וקרם מסקרפונה. הפעם אני נותנת כבוד למשמשים שבאו עלינו לטובה, הם מצוינים לבישול ואפייה כי טעמם נהיה מודגש יותר ודומיננטי. מי שמתחבר לטעם הזה הכפרי והפשוט של ״פעם״ יאהב את העוגה הזאת

עוגת שכבות משמש

זאת עוגת שכבות משמש לא מתחנפת לא גורמה. בטעם היא פשוטה ומשמשית. טוב אולי המראה שכבות הגבוהה הזה קצת מתחנף, אבל לא חייבים להכין אותה גבוהה. כדי ליצור עוגה גבוהה כמו בצילומים, השתמשתי בסט תבניות קטנות שמיועד לעוגת שכבות אך אפשר לאפות את העוגה בתבנית אחת סטנדרטית ולמלא רק שכבה אחת נדיבה של קרם במרכז העוגה. אני רושמת כאן הנחיות לשתי האופציות. מומלץ להשתמש במשמשים בשלים.

שלבי הכנת עוגת שכבות משמש

זה הסט תבניות לעוגת שכבות שהשתמשתי. ממנו יוצאת עוגה בקוטר קטן אך מאד גבוהה יחסית לכמות בלילה.

הכנת עוגת שכבות טורט וניל

צילום שלבי הכנת עוגת שכבות משמש

אני מתחילה בבישול המשמשים עם סוכר וקורנפלור. זה בישול קצר ומוכן תוך 5 דקות. אח״כ אני נותנת למלית להתקרר בזמן הכנת העוגה. אפשר גם להכין את המלית מראש במיוחד אם יש משמשים בשלים מידי שעומדים להירקב וחבל לזרוק.

שלבי הכנת עוגת שכבות משמש וקרם מסקרפונה

עוגת שכבות משמש

0/5 (0 Reviews)

עוגת שכבות משמש

שני סנדרס

הדפסת מתכון

המרכיבים

לתבנית קפיצית בקוטר 24-26 או 5 תבניות בקוטר 15 ס״מ כל אחת (כמו בצילומים)

למלית משמש

  • 7 משמשים
  • 1/2 1 כפות (15 גרם) קורנפלור
  • 1/2 כוס (100 גרם) סוכר

לעוגת טורט

  • 4 ביצים מופרדות
  • 1/4 כפית מלח
  • 1/2 כוס (100 גרם) סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כף גרידת לימון
  • 1/3 כוס (65 גרם) שמן
  • 1/4 כוס (60 מ״ל) חלב
  • 1 כוס (140 גרם) קמח
  • 1 כפית (3 גרם) אבקת אפייה

לקרם מסקרפונה

  • 1 מכל (250 גרם) גבינת מסקרפונה
  • 1/2 2 כפות (25 גרם) סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 מכל (250 מ״ל) שמנת מתוקה
  • 1/2 1 כפות (15 גרם) אינסטנט פודינג וניל

ההכנה

למלית משמשים

  1. חותכים את המשמישים לקוביות גדולות ומעבירים לסיר בישול. לא מחממים עדיין. מוסיפים לסיר את הקורנפלור והסוכר ומערבבים היטב.  עכשיו מפעילים את הכיריים ומבשלים תוך כדי ערבוב על להבה בינונית למשך 5 דקות. מצננים לחלוטין ושומרים במקרר עד השימוש.

לעוגת טורט

  1. מחממים תנור לחום בינוני/נמוך 165 מעלות ומשמנים את תבנית האפייה (או את חמשת תבניות האפייה הקטנות).
  2. בקערת מערבל, מקציפים את החלבונים והמלח במהירות גבוהה, כשמתחיל להיווצר קצף מוסיפים בהדרגה את הסוכר וממשיכים להקציף כשתי דקות עד לקבלת קצף יציב ומבריק. מנמיכים את מהירות המערבל ותוך כדי הקצפה מוסיפים בהדרגה את החלמונים. מוסיפים בזרם דק גם את השמן ולבסוף את החלב, גרידת הלימון ותמצית הווניל. עוצרים את המערבל.
  3. בקערה נפרדת, מערבבים יחד את הקמח ואבקת האפייה ומנפים לתוך קערת הביצים. מערבבים בתנועות קיפול עדינות עד שהקמח נטמע בבלילה, בשלב זה נפח הבלילה יצנח.
  4. יוצקים את הבלילה לתבנית או מחלקים באופן שווה בין התבניות הקטנות ואופים למשך 40 דקות. אם משתמשים בתבניות קטנות אופים למשך 20-30 דקות.
    מצננים לחלוטין ומחלצים מהתבנית.

לקרם מסקרפונה

  1. שמים את גבינת המסקרפונה, הסוכר והוניל בקערת מערבל עם וו הקצפה ומערבלים במהירות איטית עד שהגבינה מתרככת. מוסיפים את השמנת המתוקה והאינסטנט פודינג ומקציפים במהירות גבוהה עד שנוצרת קצפת יציבה אך עדיין רכה. מעבירים בערך כ-3/4 מכמות הקרם לשק זילוף עם פיה רחבה.

הרכבת העוגה

  1. אם השתמשתם בחמש תבניות קטנות כמו בצילומים, מניחים עוגת אחת על צלחת הגשה ומזלפים עיגול גדול מקרם המסקרפונה קרוב לדופן העוגה שישמש כמסגרת. כמו טבעת גדולה.
  2. ממלאים בתוך העיגול כף גדושה של מלית המשמשים. מניחים מעל עוגה נוספת, מוחצים אותה מעט וחוזרים על הפעולה עם עוד שלוש עוגות, המלית ושארית הקרם שבשק הזילוף. אם נשאר קרם בשק הזילוף שומרים אותו בשביל הציפוי.
  3. לבסוף מכסים בעוגה החמישית ומצפים בשארית קרם המסקרפונה שבקערה ובשק. בשלב הזה זה עדיין לא נראה טוב כפי שרואים בתמונה אבל זה יסתדר.
  4. כדי להחליק את ציפוי קרם המסקרפונה, קודם מקררים את העוגה במקרר כחצי שעה עד שעה. ממלאים כוס עם מים רותחים, טובלים פלטה, מנגבים את הפלטה ומחליקים בעזרתה את העוגה. כך נוצר מראה חלק יותר ואסוף. מדי פעם טובלים שוב את הפלטה במים הרותחים. זה עוזר להשתמש במגש מסתובב אבל לא חובה.
  5. מקררים לפחות שעתיים לפני ההגשה. מקשטים בפרוסות משמש ופירות העונה אם רוצים.
  6. אם השתמשתם בתבנית אפייה רגילה (קוטר 24-26), חוצים את העוגה באמצע בתנועת ניסור לשני חלקים שווים. מניחים עוגה אחת על צלחת הגשה ומזלפים עיגול גדול מקרם המסקרפונה קרוב לדופן העוגה שישמש כמסגרת. אפשר לזלף עוד עיגול פנימי יותר כדי לעבות את שכבת קרם המסקרפונה. יוצקים לתוך העיגול את כל מלית המשמש ומכסים בעוגה הנוספת. מצפים את העוגה בשארית קרם המסקרפונה ומסיימים באותה דרך כמו העוגה הגבוהה.

עוגת שכבות משמש וקרם מסקרפונה פרוסה על צלחות הגשה וקערת משמשים טריים בצד. מתכון וצילום שני סנדרס

למתכון עוגת גבינה ומנגו קרה בואו לכאן

לשרלוט מנגו ופסיפלורה בואו לכאן

הכנתם ואהבתם?

צלמו, העלו תמונה ואל תשכחו לתייג אותי _shani_sanders 

תגובות למתכון

כתובת המייל שלכם לא תפורסם באתר או בכל מקום אחר.

השאר תגובה

שני סנדרס - נעים להכיר

ברוכים הבאים!
אז אני שני סנדרס וזה האתר שלי, כאן אני משתפת מתכונים, 
בעיקר מתוקים אבל לא רק. אני גם הצלמת האופה והטועמת.
בואו כנסו ותרגישו כאן בבית. 

שני סנדרס - נעים להכיר

ברוכים הבאים!
אז אני שני סנדרס וזה האתר שלי, כאן אני משתפת מתכונים, בעיקר מתוקים אבל לא רק. 
אני גם הצלמת האופה והטועמת.
בואו כנסו ותרגישו כאן בבית.